lördag 1 januari 2011

11-01-01 - Presentera mig själv


Namn: Anna
Ålder: 28
Bostadsort: Boden
Civilstatus: Sambo
Övrig familj: Mamma, pappa, en äldre bror
Barn: Nej
Husdjur: Två katter





Jag är född och uppvuxen i Boden, eller närmare bestämt på en hästgård i en by utanför stan. Hästarna var mitt stora intresse, för att inte säga besatthet, under många år. Parallellt med och pö om pö har jag också i olika perioder i livet varit nästan lika besatt av musik (tungt, hårt, metalliskt), litteratur (tungt, svårt, fiiint med i-ljud så champagnen skvätter ut mellan tänderna), växter, den lokala floran, trädgård, mode, katter, mat, dryck, virkning, broderi, svenska språket... och så vidare. De senaste åren har det uppenbart varit kost/hälsa/träning som stått högst upp på listan, men det känns som att ju äldre jag blir desto bättre kan jag foga ihop alla olika bitar av livet till en helhet. Jag kan läsa böcker utan att läsa oavbrutet och gräva ner mig i artiklar om varenda författare, jag kan se och uppskatta fina blommor utan att tvångsmässigt leta igenom alla växtböcker jag har för att ta reda på vad de heter, jag kan dricka ett halvbra vin utan att lägga druvsorten på minnet och jag kan skriva avslappnat i bloggform utan att dö skamdöden om ett grammatiskt fel skulle smyga sig in. Och ändå fortsätter alla olika grejer vara mina intressen, bara inte så inskränkt och tvingande. Skönt.

När jag inte pysslar med något av mina intressen så försöker jag jobba, umgås med världens bästa älskling, städatvättalagamat och allt det där. Få livet att gå ihop. Ibland är det underbart enkelt, ibland ångestkramande svårt, och oftast är det nånstans i gråskalan däremellan.

[Detta inlägg är en del av januariutmaningen. Hela listan hittar du här.]

1 kommentar:

  1. hi hi.. tror det här blir kul.. se så olika vi skriver om oss själva!

    SvaraRadera