tisdag 18 januari 2011

11-01-18 - Jogging 12 km

Äntligen ett långpass! Jag vet inte hur länge sen det var... jag har knappt sprungit alls sen i somras egentligen. Nåt pass här och nåt där, kanske en gång i månaden max och då inga längre turer. Men nu upptäckte jag liksom det för ett tag sen, och tänkte att ett jogging/löppass per vecka ska jag försöka få till - det känns lagom för att inte riskera motsatt effekt.

Idag var temperaturen på min sida (-7° betraktar jag numera som ovanligt härligt varmt - jävla vinter) och jag kom snabbt in i mitt behagliga tempo där det känns som att jag skulle springa likadant hela dagen lång. Kvitto på att jag verkligen hittat mitt arbetstempo fick jag också av 110:an: mellan kilometer 3 och kilometer 10 varierar det ynka fyra sekunder som mest.
Det blev en ganska rolig runda, förutom den evighetslånga platta raksträckan hem efter Gamla Lulevägen, men när jag närmade mig hemmet var det svårt att låta bli att öka tempot förstås, och sen fick jag slingra mig runt lite och ta ett extravarv runt kvarteret när jag såg att det fattades så lite för att få ihop 12 km. Bra flyt i fötterna och jag kände mig inte särskilt slut när jag kom hem. Precis så ska det kännas! Dock känner jag av min gamla skada i vänster "ytterfot" så här i efterhand litegrann, men det väljer jag att stenhårt ignorera. Nu längtar jag till nästa vecka.

Garmin Data

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar