tisdag 4 januari 2011

11-01-04 - F.lux

Jag läste det här:

17 ways to improve your sleep

Och tyckte att särskilt biten om blått ljus var intressant. Så jag impulsladdade hem det här:







Och oooj så skönt. Min ögon slappnar av och slipper kisa i det hårda ljuset (jo, jag tenderar att göra det även om jag drar ner ljusstyrkan till typ ingenting, delvis beror det säkert på kontrasten till det mörka rummet omkring mig). Det känns plötsligt som att sitta här framför en varm, mjuk solnedgång. Underbart avslappnande. Funkar det för att komma in i sleep mode så är det ju ännu mer underbart, men bara känslan och själva ljuset räcker mer än väl för att jag vilja använda det jämt (ja, förutom när jag redigerar bilder då).

Bara ladda hem och kör, det enda du behöver göra är att ändra till dina egna koordinater.

2 kommentarer:

  1. Programmet körs as we speak på hushållet Lundqvist-Briggs alla datorer! Vilken skillnad det blev, lätt veckans bästa grej!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det skönt. Blir bara väldigt tydligt att man bor på helt fel breddgrader när man ser den där lilla, lilla kullen med dagsljus i diagrammet, och så oceaner av natt. :-P

    SvaraRadera