söndag 2 januari 2011

11-01-02

Tidigare i veckan fick jag plötsligt lust att göra en liten hatt/fascinator till nyårsfesten. Jag klurade mycket på material och på hur jag skulle få till den rätta formen; ett tag var jag nästan beredd att ge upp hattdelen av idén och satsa på en enkel fascinator istället, men sen tänkte jag att äh, jag gör det jag kan bäst: virkar en hatt. Så här blev den.
Jag är jättenöjd, och den satt på plats på huvudet hela kvällen med hjälp av två hårspännen som jag sytt fast på varsin sida under brättet. Själva hatten är fylld med ett par svarta sockar för att hålla formen - vad man inte vet har man inte ont av.

Resten av outfiten och kanske några festbilder kommer i ett eget inlägg.

4 kommentarer:

  1. Jättefin !! Du får virka i storlek och använda ute till vardags! Skulle få pryda mitt huve iaf..

    SvaraRadera
  2. @c: Tack! Ja det är en bra idé. Kanske med några invirkade ståltrådar för formens skull? :-)

    SvaraRadera
  3. Nämen åh, du har gjort hatten själv! Vad duktig du är! Så söt är den.:)

    SvaraRadera
  4. Men sååå fin!
    Duktig du är.
    Anmaja

    SvaraRadera