söndag 9 januari 2011

11-01-09

Jag satte ihop lite nya övningar i ett styrketräningspass igår med vad jag trodde var en bra balans mellan över- och underkropp. Men satan vad jag har träningsvärk i rumpan idag, och enbart i rumpan. Haha - får justera lite till nästa gång. Nyss blev det lite pulsande i nysnön till mataffären och det var nog lagom som uppmjukning, och i övrigt ska jag inte göra ett skit den här dagen. Eller jo, det ska jag, men inga fysiska grejer. Kanske pysslar jag i ordning bloggen lite? Det börjar kännas som att jag vill ha en presentation och lite länkar i vänsterspalten igen för att underlätta för nya besökare.

Annan bra grej. I veckan hämtade jag ut en Ellosbeställning med bara fina saker som passade (inget returneringskrångel, woho!), bland annat de här grymma skorna:

Jag fick också en bekräftelse på att jag gått upp från 75 till 80 i behåstorlek. Wee - hej, ryggmuskler! Det här vill jag aldrig mer tillbaka till. Aldrig mer.
(Usch, finns det inget sätt att visa den här bilden utan att jag behöver titta på den själv? Otäckt.)

4 kommentarer:

  1. Snygga dojjor!
    kul att du känner/märker skillnad på kroppen. Jag hade en sån uppenbarelse" sist jag var på gymet jag med - kände att orken ökat .. så nöjd man blir med sig själv då !

    SvaraRadera
  2. Visst är det en härlig känsla. Då får man kraft att fortsätta nöta alla de sega, trista dagarna ett tag till. :-)

    SvaraRadera
  3. Å jag vet precis vad du menar med ryggmuskler, blev jätteglad en gång när mamma skulle massera mig och sa: men oj, vad du är muskulös! (Hon kände musklerna för så värst synliga är de kanske inte)

    Om man varit benig, i mitt fall av overksamhet och grundbyggnad, så är det så underbart att bli "normal" och välbyggd oavsett var på kroppen. Styrka rules!

    SvaraRadera
  4. Sure does! Allra bäst är den där vardagskänslan av att orka. Flytta runt möbler, såga en planka, kånka matkassar och skotta snö, sånt liksom bara gör man om det behöver göras utan att känna motstånd i kroppen eller bli helt trött och slut. Underbart.

    SvaraRadera