söndag 23 januari 2011

11-01-23

Sköna söndag. För en gångs skull kan jag skriva under på det. Mina söndagar har annars en tendens att fyllas av trötthet och samtidigt stress över allt jag inte hunnit med under veckan som jag borde hunnit med och nu är det snart måndag och stress igen och då måste tiden utnyttjas till max och hjälp och usch och jag orkar inte. Stressa över att det inte är stressigt så att man måste passa på och göra det stressigt och hinna med massor, det låter rationellt va? Äsch vad trött jag blir på mig själv ibland.

Men idag har lyckats hålla det mesta av de känslorna på avstånd. Vi har sovit länge och legat kvar i sängen och myst länge och sen har liksom allt gått i slow motion. Handlat mat, suttit vid datorn, druckit te och så har jag kokat grönsaksbuljong à la Clara. Den står färdig på spisen just nu och svalnar, jag ska snart hälla upp den i istärningslådor och stoppa i frysen. Och så ska jag börja pilla med middagen. Och sen se handbollen. Och sen dricka mer te och se sista MiM-avsnittet med John Nettles. Och så blir det nog måndag ändå så småningom, vare sig man vill eller inte. No panic.

2 kommentarer:

  1. Känns lite tråkigt med sista MIM i kväll ,men hoppas någon ny bra serie !

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag känner igen mig i det du skriver om stress. Men idag har jag bara slappat, och inte ens orkat ha dåligt samvete för det. Riktigt skönt har det varit.

    SvaraRadera