fredag 31 december 2010

10-12-31 - 2

Jag måste förresten avsluta det här året med ett fy-fan-vad-jag-är-bra-inlägg.

Att köra PBF:s five essential movements har känts lite segt på sista tiden, som att jag bara harvar runt och inte kommer nånstans (vilket jag förstås gör, men den där känslan är svår att skaka av sig när den väl dykt upp). Så det var dags för något nytt, lite variation: idag har jag gjort min första WOW. Instruktionsmässigt väldigt enkelt, men utförandet... tja, jag gick in med inställningen att jag skulle genomföra passet, men jag fick modda övningen om jag behövde, och jag fick ta hela dagen på mig om jag så ville. Så jag började, och körde på med vila mellan varje, varannan eller var tredje rep ungefär, och en lite längre andningspaus efter varje tio reps. När jag passerat halvtidsstrecket insåg jag att jo, jag skulle nog fasen fixa det här ändå. Och det gjorde jag!
Jag har gjort HUNDRA burpees med armhävningar och hopp. Det tog mig 48 minuter, men jag tog mig igenom. Jag som inte ens brukar göra riktiga armhävningar annars utan knästående; nu gjorde jag hundra stycken bara liksom i förbifarten, som en del av en större övning. Hoho. 2011 kommer bli mitt bästa träningsår någonsin, det känner jag på mig.

2 kommentarer:

  1. Å dj*drans så duktigt av dej, jag tittade på filmen och blev trött bara av det. ;-)

    Gott nytt år till dej!
    Anmaja

    SvaraRadera