torsdag 6 januari 2011

11-01-06 - Alltid i mitt kylskåp

Oj, nu hamnade jag en dag efter här. Inte för att jag inte orkade/hann/kunde, utan för att jag helt enkelt glömde bort att det var en dag igår också. Eh. I alla fall.



















I vårat kylskåp finns mycket som alltid finns där.
Kattmat
Smör
Ost, minst en sort men oftare typ fyra
Ägg
Senap
Sambal oelek
Ketchup (Fredriks)
Grönsaker av olika slag, som sallad, gurka, paprika osv.
Potatis, morötter, lök
Keso/kvarg/creme fraiche/grädde - inte allt samtidigt, men alltid minst en av grejerna
Pressad citron/lime
Vinäger
Tvivelaktiga smaksättningar som buljongtärningar, pepparrot på tub, tomatpuré, soja, wasabi etc.
Kokosnöt/ter
"Choklad" av kakao och kokosfett

Sen ligger det nog fler saker där i som liksom bara blivit kvar - då är de ju också alltid i mitt kylskåp, men inte som en medveten handling.

[Detta inlägg är en del av januariutmaningen. Hela listan hittar du här.]

1 kommentar:

  1. Då ser det ut ungefär som hos mig, fast jag har inga morötter, inga potatisar. Köper ibland, men bara en mängd som går åt direkt. Jag har heller ingen ketchup, använder tomatpuré i stället och så har jag alltid vispgrädde hemma och keso/kvarg/creme fraiche vid behov. Och jag får ju erkänna att behov uppstår ofta.

    Anmaja

    SvaraRadera