lördag 22 januari 2011

11-01-22 - Mina ovanor

Jag tror inte att jag har några ovanor? Väldigt många vanor, men inget direkt skadligt/icke önskvärt, som väl definierar en ovana - något man gör trots att man borde sluta med det.

Kanske i så fall att jag låter katterna komma och mjölktrampa på min hals trots att det gör ont, jag får andnöd eller hostanfall och huden är konstant rödprickig. Men jag har liksom inte hjärta att neka dem när de tycker det är så där mysigt att de blir alldeles simmiga i blicken, och Freja samtidigt slickar mig i ansiktet, och Ayla samtidigt trycker nosen mot min haka och dreglar på min tröja. Haha. Fast lite skumt låter det ju allt när jag skriver ner det.

[Detta inlägg är en del av januariutmaningen. Hela listan hittar du här.]

2 kommentarer:

  1. Ja jösses, vad gör vi inte för våra kära katter? :-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, vad snäll du är mot katterna.:) Och otroligt skönt det måste vara att inte ha några egentliga ovanor. Önskar det gällde mig också..

    SvaraRadera