tisdag 18 januari 2011

11-01-18

Ärligt talat: jag vet ingen som gör så god pyttipanna som jag. Det är ett himla hackande och stekande förstås, så det tar lite tid, men det är ju inte ett dugg komplicerat och verkligen värt det.
Idag mjukstekte jag hackad lök, squash och aubergine. Ställde en burk krossade tomater att puttra ihop i en kastrull tillsammans med goda kryddor som chili och timjan. Stekte ekologisk grilloumi (bad choice - den betedde sig inte alls som halloumi som jag hade hoppats, utan blev liksom friterad i ett lager på utsidan som sen ville släppa från själva osten) i skivor, la åt sidan och stekte sen tärnad fläskkarré. På med grönsakspannan igen, och så fick allt utom osten puttra ihop och bli varmt tillsammans ett par minuter. Osten lades ovanpå pytten vid servering. Skotta, tugga, mums.

2 kommentarer:

  1. Det där kan jag hålla med om måste vara himmelskt gott. Roligt att du stekte den där halloumin. Jag hittade en sån, precis lika dan, i mitt kylskåp idag som jag glömt bort och skar i skivor, stekte den och upplevde den lika som du. Tänkte att jag skulle kanske inte skurit den i skivor, bara lagt i hela stycket och stekt och kanske sen skurit. Kladdigt blev det - men jättegott!! Har några bitar kvar och de har torkat och hårdnat till. Lätt att peta i sig till ett glas rött kan jag tänka mig.
    Anmaja

    SvaraRadera
  2. Vad lustigt att vi gjorde det båda två nästan samtidigt. :-) Ja, smaken var det absolut inget fel på, och när den kallnat lite försvann ju kladdet också. Men jag tror inte jag skulle våga lägga den på ett grillgaller! Med risk för att stå där med maten nere i glöden sen.

    SvaraRadera