söndag 30 januari 2011

11-01-30 - Det värsta jag vet

Haha, vem fan är det som har skrivit den här listan egentligen? Omöjligt att svara på.
Men om jag skippar alla de trista uppenbara sakerna som krig, miljöförstörelse, egoism, sadism och så vidare, så tror jag att det värsta jag personligen skulle kunna uppleva är total ofrivillig ensamhet. Inte ensamhet som i att förlora hela min familj eller ens vara den sista människan kvar på jorden, utan ensamhet som i att bli övergiven och avskydd av precis alla. Att tvingas leva helt ensam långt ute i skogen inte för att jag vill utan för att jag måste, för att varenda människa som finns hatar mig. Att inte kunna, inte få ta den minsta lilla del av samhället. Den sortens ensamhet skulle nog ganska snart bli till total tomhet och meningslöshet. Och det här säger jag trots att jag är en person som gillar att vara ensam och som drömmer om att tillbringa en hel sommar för sig själv i släktens avlägset belägna stuga.

[Detta inlägg är en del av januariutmaningen. Hela listan hittar du här.]

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen svårt att säga vad som är det värsta. Det finns ju flera saker, som sagt.:)

    SvaraRadera
  2. Bra svar då kommit på. Själv har jag jättesvårt att komma på vad som är det värsta jag vet. Det beror ju så mycket på dagsformen.

    Harebra!
    Anmaja

    SvaraRadera