tisdag 25 januari 2011

11-01-25 - En tisdagkväll klockan 20:42

[Idag står det egentligen "Ett samtal du minns" på min lista, och för imorgon "En tisdagkväll klockan 20:42", men jag byter plats på dem eftersom det ju såklart var så det var menat. Feel free to do the same den som vill.]


Jag har klivit upp från min datorstol och befinner mig på köksgolvet med hammaren i ena handen och skruvmejseln i den andra. Några välriktade slag och knäck! kokosnöten är öppnad. Jag ställer mig vid diskbänken och skär upp tärningar av kokos medan jag väntar på att tevattnet ska koka. Blandar kokosen med lite annat gott, kanske keso, ett äpple och lite kanel. Eller kan det vara aprikoser och nötter jag är sugen på idag? Frågar Fredrik vilken tesort han vill ha, plockar fram tekoppar och springer fram och tillbaka några gånger för att få in hela härligheten till soffbordet i vardagsrummet. Skynda, skynda, för klockan nio börjar det! Ja, i alla fall om det fortfarande hade varit höst, för då gick Desperate Housewives den tiden varje tisdag.


Just den här tisdagen är jag mitt inne i handbollen istället. Och Fredrik är med en kundfirma på middag så jag dricker mitt te ensam. Nej där ljög jag förresten, för en eller två små kissar brukar jag alltid ha sällskap av.

[Detta inlägg är en del av januariutmaningen. Hela listan hittar du här.]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar