fredag 28 januari 2011

11-01-28 - Mina bästa egenskaper (enligt mig själv)

Time to brag.

Min intelligens. Intellektuella utmaningar tar jag mig an utan att blinka och jag tycker om att tänja på mina gränser ibland. Även om jag är rätt lat också och gärna använder miniräknare istället för huvudet och svenska istället för engelska.

Min... vad ska man säga, uthållighet? Kämpaglöd? Järnvilja? Den där förmågan att trots att allt känns förjävligt och jag bara vill bryta ihop så fortsätter jag. Sen att jag kommer till punkten "nära nervsammanbrott" mycket oftare än de flesta andra är ju en annan sak - det här gäller ju faktiskt förmågan ta sig igenom de tillfällena. Tackla ångesten.

Min empati och välvilja. Den kanske inte märks så bra alltid, eller så tar den sig konstiga uttryck, men jag är väldigt mån om människor i min närhet. Känner ni mig eller jag bara vet vilka ni är så kan jag lova att jag tänker på er, oroar mig för er och funderar på vad jag skulle kunna göra för er tusen gånger oftare än ni tror.

Förmågan att gå min egen väg. Jag gör väldigt sällan något bara "för att alla andra gör det". Ibland blir slutresultatet inte så annorlunda utifrån sett, men då är det efter moget övervägande som det kallas. Jag sväljer inget med hull och hår utan egna reflektioner. Magkänslan är tydlig och viktig.

Sen så... skulle jag kunna säga saker som: Min noggrannhet - men den är ofta en belastning också. Min perception - men den försätter mig ofta i besvärliga situationer där jag får låtsas att inte veta istället för att svara "20:15:04 piiip" eller "du åt risgrynsgröt utan mjölk den dagen, och det var soligt" och verka helt konstig (eller ännu konstigare än hur jag redan uppfattas, haha). Ja, nåt sånt.

[Detta inlägg är en del av januariutmaningen. Hela listan hittar du här.]

2 kommentarer:

  1. sv :ang jobb miljö..Fördelen är ju at jag aldrig jobbar samtidigt som dom, ensam jobb...träffas ju bara när vi byter av varandra o på möten . Sen vet jag hur dom funkar..Har bestämt mig för att inte grotta ner mig i deras betenden.Jag rycker på axlarna .. sköter mitt men visst skulle jag vilja byta arbete! Men är man skadad o lite funtions hindrad så är det ju inte helt lätt.By the way.. så var mitt svar ang duken att hon skulle tända lyset....

    SvaraRadera