söndag 2 januari 2011

11-01-02 - Så blir mitt 2011

2011 ska bli det bästa året någonsin. Förstås. Men jag är väldigt restriktiv med att sätta ut konkreta mål; livet blir så mycket behagligare om man låter saker ta den tid de tar och har sina mål som en icke tidsbestämd strävan, något att sikta mot och växa in i successivt.

I alla fall har jag en önskan om att 2011 kommer bli ett år då vuxenpoängen fullkomligt rasslar in. Året då jag skriver på ett anställningsavtal och året då jag och min älskling skriver på ett köpekontrakt. Fast det där med hus är en typisk sån grej som måste få ta den tid det tar; vi ska ju hitta det ställe där vi ska bo de kommande 40-50 åren och då vill jag vara verkligt kräsen och hitta det precis rätta. Korsar inte drömhuset våra vägar just det här året så är det värt att vänta lite till.
 (Bild.)

Sen har jag ett inre mål också: att ta hand om mig själv. Att värdesätta mig själv och mitt liv och leva på ett sätt som är långsiktigt hållbart. För mår man bra i sig själv kan man också värdesätta andras liv, ta hand om de man tycker om och vårda sina relationer - precis vad jag vill göra.

Rent konkret finns inga planer för 2011. Inga datum spikade, inga resor inbokade, inga stora grejer jag vet ska hända, och på det stora hela känns det ganska skönt. Åtminstone är det skönt just nu, när det precis varit en jul fylld med inbokade datum, släktträffar och fester, och jag bara längtar efter att komma tillbaka till en lugn vardag. Under våren kommer alldeles säkert kalendern att fyllas med roliga grejer, men det tar vi då.

[Detta inlägg är en del av januariutmaningen. Hela listan hittar du här.]

1 kommentar:

  1. Verkar som bra 'omål' för året! ;-D
    Och vuxenpoängen de kommer med åren...

    Anmaja

    SvaraRadera