torsdag 31 mars 2011

11-03-31

Kan ni gissa var jag har varit idag?


Jo, på det nyöppnade Green Corner, en helt ekologisk butik-i-butiken på Coop Forum på Storheden. Oj så farligt roligt. De hade ju en massa varor som jag tidigare har beställt/har tänkt beställt från nätet eftersom de inte funnits att få tag på här i närheten. Urtekrams hår- och hudprodukter till exempel, och makadamiaolja, valnötsolja, Kung Markattas nya kokosolja, massor av tesorter, amarantfrön, Renée Voltaires spännande raw food-grejer, rotfruktschips, nötter och mandlar och tusen andra saker. Det enda som var lite synd var att teer i lösvikt lyste med sin frånvaro här liksom överallt annars, men jag antar att utvecklingen helt enkelt inte nått så långt på den marknaden ännu. Det kommer nog.

Köpfasta? Ehm, ja alltså... men jag kan inte riktigt ha dåligt samvete heller. Det är ju så bra varor, och varor som vi verkligen kommer att ha användning och nytta av.

Jag vill redan tillbaka och botanisera mera.

2 kommentarer:

  1. Aha !! Hojta till om du hittar nått super smaskigt då!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt och spännande det låter, och jag förstår att det passar dig väldigt bra med de varorna. Kul att det satsas på bra ekologiska produkter.

    Sv: Du har på pricken rätt i din beskrivning, jag känner verkligen igen mig, det går inte att koppla av förrän allt är klart. Folk som tror att man VILL vara arbetslös (eller sjukskriven) och att man går hemma och njuter och har det bra skulle bara veta hur fruktansvärt fel de har..

    SvaraRadera