söndag 13 mars 2011

11-03-13

En försiktig föraning om vår.

Första veckan av köpfastan till ända idag då. Veckans kvitton:

Ha! Ett enda matkvitto. När har jag nånsin handlat så lite? Fast det stämmer ju inte riktigt eftersom fastan bara varat sen i onsdags, och tidigare i veckan bunkrade jag upp en del. Nästa vecka, som faktiskt är en hel vecka, blir nog lite mer rättvisande. Hittills har allt gått galant i alla fall - återstår att se vilka problem som dyker upp när tristessen sätter in efter några veckor.

4 kommentarer:

  1. Sv: Du borde definitivt se den! Jag vet inte om biobiljetter ingår i din köpe-fasta, annars kan du ju bara vänta till dvd-släpp. Det var rätt häftigt att se på storbild, med balettscenerna och allt, men om du är en analyserande filmtittare, så kanske det faktiskt är bättre att se den här filmen hemma så att man riktigt kan fokusera utan massa folk runtomkring!

    SvaraRadera
  2. Jo det är ju lite kluvet det där, se på bio eller se hemma. Men kan tänka mig att det här är en sån film som passar en sen kväll i tevesoffan utan distraktioner. (Jag är en sån ful människa som laddar hem, så köpfastan påverkas inte direkt... :-S)

    SvaraRadera
  3. En bra idé det där. Själv lever jag kontantlös denna månad. Fast jag måste säga att nån större skillnad mot vanliga månader känns det inte. Jag betalar alltid med kort där det går. Idag gjorde jag dock ett litet undantag då jag handlade en udda sked på secondhand - den kostade bara en krona och jag tyckte det kändes dumt att betala med kort. ;-))

    SvaraRadera
  4. Haha, nej och då hade butiken gjort en rejäl förlust på affären tror jag. För de får väl betala en avgift för varje transaktion har jag för mig?
    Jag använder inte heller kontanter annat än i undantagsfall. Enda gången det är besvärligt är när jag ska åka buss, de är stenålders och tar inte kort här, och så har jag förstås aldrig några kontanter på mig utan måste knata iväg till en bankomat först. Men även bussbolagen kommer väl ikapp sin tid så småningom. :-)

    SvaraRadera