fredag 18 mars 2011

11-03-18


Herregud.

Vilken bok jag läser.

Av en slump hamnade den hos mig, och helt ovetande om vad jag gav mig in på började jag läsa den i veckan. Jag har sett författarens namn i många sammanhang, men vet egentligen inget om henne eller om vad hon skriver. Tills nu då.

Jag är bara femtio sidor in i boken men känner redan att jag vill stanna, läsa med omsorg och sakta, sakta, för att den inte ska ta slut. Och så många tänkvärda ord; jag vill beströ hela världen med varje liten mening ur Jag reder mig nog. Det är något som slår an en klang, kanske stilen, kanske tilltalet, tonen, miljön, naturen, tankarna eller allting tillsammans; något som gör att texten talar direkt till mig.






Trots så svåra ämnen, så fylld av livskraft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar