måndag 7 mars 2011

11-03-07 - 2


Att matblogga känns tyvärr lite värdelöst med bara mobilkamera (om allt går som det ska så är dock min riktiga kamera på plats igen imorgon, wee), men det här var jag tvungen att lägga ut ändå för att det var så himla gott - även om det inte ser så gott ut. Jag läste ett recept på marockansk lammgryta i NSD:s helgbilaga på jobbet idag och blev inspirerad att göra nåt liknande.

Tärnat älgkött fick brynas tillsammans med lök och garam masala, sen i med skivad vitlök och chili, riven ingefära, koriander, spiskummin, kanel, gurkmeja och salt och fräsa nån minut. Så hällde jag i vatten så det nästan täckte och lät allt puttra under lock i en timme ungefär. Då tog jag av locket, la i några hackade torkade aprikoser och så fick en del av vattnet koka bort. På slutet hällde jag i en burk kikärter, lite cashewnötter och ett par deciliter turkisk yoghurt och så fick det precis bara bli varmt. Serverades med olivolje- och persiljestekt tomat och squash.

Det finns två portioner gryta kvar i kylen dessutom, mmm...

1 kommentar:

  1. Det ääär svårt att fotografera mat, men jag förstår att det var gott när jag läser vad det är!
    Anmaja

    SvaraRadera