onsdag 9 mars 2011

11-03-09

Askonsdagen idag då. Det betyder första dagen av konsumtionsfasta för min del. Ska bli kul att se hur det går; mitt förhandstips är att det kommer att gå bra men vara lite tråkigt bara, och att jag möjligen kan falla dit på att köpa nån åh-kolla-vad-billigt-jag-borde-passa-på-grej av ren glömska. Det är väl delvis det jag hoppas lära mig lite bättre dock, att inte slentrianhandla utan verkligen tänka efter före. Klurigt.

Meeen. Eftersom fastan föregås av frosseri så tänkte jag att då måste det ju höra till att köpa något onödigt på semmeldagen! Jag och mamma tog passande nog en tur till Luleå igår eftermiddag och jag kom hem med:


Två underbara förvaringsburkar med tättslutande lock från Indiska (den ena burken fick jag av snälla mamsen). De kommer nog att innehålla nötter framöver och kanske pumpakärnor eller kokosflingor eller nåt annat sånt där som jag har hemma jämt.


Ett par supersöta nyckelörhängen från Gina Tricot.

Så. Färdigshoppat.

[Förresten: Är det bara jag som stör mig på det här med semmelätandet? Egentligen borde man ju, om man ska följa traditionerna, äta semlor fram till fettisdagen och bygga upp sina lager, för efter tisdagen så börjar fastan som varar ända till påsk. Men nuförtiden verkar folk ha snurrat om det helt och tror att om man ska göra rätt så ska man inte äta semlor förrän på fettisdagen, och sen äta semlor kontinuerligt ändå fram till påskafton. Helt bakvänt ju!]

3 kommentarer:

  1. Fina burkar !! Måste jag kolla in.. Lycka till med "fastan"!

    SvaraRadera
  2. Oj vad fina burkar, Indiska är livsfarligt för plånboken! =)

    SvaraRadera
  3. Visst är det! De har grymt mycket fint porslin, jag skulle vilja ha precis varenda tekopp. :-P

    SvaraRadera