lördag 12 mars 2011

11-03-12

Sitter ni alla bänkade framför Melodifestivalen ikväll? Jag håller mig så långt borta jag kan från allt det där - det finns ju gränser för vad jag vill utsätta mina stackars öron för - och har faktiskt inte hört en enda låt i år. Det ska bli skönt när hela cirkusen är över.


Idag har jag sprungit ett varv runt träsket och tänkte bjuda på Garmin-data, men när jag skulle ladda över från klockan till datorn så hängde sig klockan totalt, jag fick starta om den och allt försvann. Oh well, ingen större förlust eftersom det ändå var ett skitpass. Lördag, vårvinter och solen värmde och lyste i ögonen, så det borde varit underbart, men jag flåsade och hade inget stuns i steget alls, och så svor jag tyst för mig själv hela vägen över den jävla sliriga nysnön som gjorde det omöjligt att få fäste och skjuta ifrån. När jag kom tillbaka fick jag dessutom en hejdundrande huvudvärk som inte riktigt vill ge med sig ens med tablett-prep. Ah. Gnäll. På den ljusa sidan finns i alla fall ett par grejer; att jag tog mig runt fast jag fick kämpa - bra träning för pannbenet - och att jag nu efter besöket i Sibirien (kylperioden som nästan dränerade mig helt på energi under februari) har kommit tillbaka till ambitionen med åtminstone ett löppass per vecka.

Att se fram emot ikväll: mys med älsklingen i soffan, först med förra veckans avsnitt av härligt urbrittiska Downton Abbey på SVT Play, och sen med dagens avsnitt på teven. Stora mängder te och nån form av ätbara godsaker också inplanerat. Det blir nog bra ändå det här. Ha en härlig lördagskväll nu allihopa! (Ja, även ni som ser på Mellospektaklet. pretentiös och dömande är jag faktiskt inte... )

3 kommentarer:

  1. Håller mig också borta från det där spektaklet..men älskar Downton Abbey!!

    SvaraRadera
  2. Jag har sett alla mello-tävlingar, kan inte hålla mig :)

    SvaraRadera