måndag 25 april 2011

11-04-25 - Kvittofinal!


Dags att redovisa sista veckans köpfasta. En dag för sent visserligen, men vi stannade kvar i Unbyn och hängde med familjen igår också så jag kom inte hem till datorn förrän nyss.

Två matkvitton och... men vad är det här nu då? KappAhl? No worries - det var en tröja jag köpte till Fredriks påskägg. Ett sånt vill jag faktiskt ge bort. Alltså blev det en väldigt bra sista vecka, mitt uppe på den smala vägen. Känns bra.

Okej, köpfastan är över och det är dags att sammanfatta. Det har gått bra för det mesta, jag spårade ur lite där i mitten, men de sista veckorna har det känts väldigt enkelt. Kanske för att jag sett ljuset i tunneln? Men nu när jag är framme har jag lite den där känslan att jag inte vill förstöra det som ser snyggt ut (mitt kontoutdrag) oavsett hur mycket jag kan och får. Vi får väl se. Ett par grejer kommer det säkert att bli ändå.

Den här lilla utmaningen har lärt mig en del om impulser och onödiga småprylar. Jag får ofta infall och idéer som resulterar i att jag tänker "åååh en sån måste jag ha!" för att lösa mina kreativa problem. Ibland stannar idéerna kvar och växer med tiden, men lika ofta faller de i glömska nästan direkt när jag kommer på nya och bättre idéer. Och då känns det ju helt klart bortslösat att skaffa den där första grejen jag ville ha när det ändå visar sig att den inte var så viktig trots allt.

Jag tror att jag ska försöka applicera mer eftertanke på mitt liv. Jag vill absolut inte begränsa kreativiteten! Däremot ska jag låta idéerna ligga kvar och mogna en tid och låta bli att agera på dem med en gång. Ibland kommer infallen visa sig vara nåt jag vill ha/behöver på riktigt och då skaffar jag mig det efter betänketid. Och ibland visar det sig vara ett övergående infall som jag inte alls suktar efter längre när betänketiden är slut, och då låter jag förstås bli att skaffa vad jag nu trodde att jag måste ha. Sounds like a plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar