måndag 11 april 2011

11-04-11

Nu. Äntligen.
I höstas köpte jag en sån här bricka på Ikea. Inte så rolig, men den enda jag hittade som var rejält stor som jag ville ha den. Sen har jag slipat den, grundmålat och målat två lager vit färg runt om (har varit tvungen att ha den ute i Unbyn för målningen, så det har blivit sporadiskt och med långa uppehåll). Jag ville ha nåt fint motiv på själva bottenytan, så sen har jag letat snygga servetter att använda till decoupage ungefär varje gång jag varit på stan hela vintern och våren. Till ingen nytta. En dag gav jag upp och började klura på andra alternativ, och med hjälp av papper, decoupagelim och lack så blev den så här till slut!


Urklippen (urriven?) kommer från en tidning jag hittade i en gammal stuga i skogen i somras, en Norrskensflamman från 1946. Bladen har jag helt enkelt googlat, gimpat och skrivit ut.

Den här brickan kommer att passa perfekt till att bära tekanna, tekoppar och allehanda godsaker på mellan kök, vardagsrum och balkong. Och skam vore det väl annars, så jäkla mycket tid som jag lagt ner på att måla oräkneligt antal varv med färg, lim och lack. Men nu är den KLAR. Puh.

4 kommentarer:

  1. Vad fin den blev, vilket pillergöra :)
    Glömde ju säga vilken fin tavla du knåpade ihop tidigare, tycker också att en del kökshanddukar (särskilt flera från H&M) är alldeles för fina för att skita ner men jag är inte ritkigt lika pillrig som du ;)

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Vilken bra idé, och det är ju jättekul med de gamla urklippen.

    Sv: Sculpey, heter leran. Först hade jag fimolera, men sculpeyn är bättre, i alla fall till småsaker som skorna. De är polymerleror precis som cernit.

    SvaraRadera
  3. En bricka är alltid bra att ha och är den så fin som din så är det extrabonus! Duktig du är att pyssla.
    A

    SvaraRadera