fredag 22 april 2011

11-04-22 - Middag

Igår firade jag och Fredrik in påsken med en lång mysig middag, vin och film.


Vi började med nötter, oliver och salami och en liten förrätt på avokado, sallad, ädelost, valnötter och vinägrettdressing.


Olive imitating Granny Smith.


Huvudrätten blev det som var kvar av den här laxen, en grönsakspytt/ratatouille av lök, squash, aubergine, tomater och örtkryddor, och så en kall sås av creme fraiche och getost.


Lite senare på kvällen (när dagsljuset ersatts av teveljus - ursäkta kass bild) åt vi efterrätt. Hasselnötsparfait, blandade bär och mörk choklad. Sen rullade jag fram till sängen mätt och nöjd. Utmärkt skärtorsdag!

4 kommentarer:

  1. Tack för maten,
    jag har ätit med ögonen,
    det såg gott ut. ;-)

    SvaraRadera
  2. Oj såg riktigt smarrigt ut :-) Har insett att påsken är värre än julen när det kommer till ätande, är ju så många middagar att rymma på så få dagar!

    SvaraRadera
  3. Gud vad gott! När jag läser din blogg blir jag ännu tröttare på den mat vi äter, typ köttbullar och makaroner..

    Glad Påsk! :)

    SvaraRadera