tisdag 5 april 2011

11-04-05 - Wooden beads


Häromkvällen satte jag ihop ett gäng armband och en ring - världens enklaste med bara elastisk tråd, träpärlor och pärlklämmor. Jag tycker om att ha armband på mig på jobbet, men jag arbetar ju mycket med händerna fram och tillbaka över skrivbordet och med skanner och papperstugg, så att ha något tungt, dinglande och med mycket metall funkar liksom inte om jag inte vill låta rassel och pling dagarna i ända, eller rentav få ett litet äventyr i form av att fastna i nån maskin. Så de här blev perfekta - lätta, "rena" och tysta.

Pärlorna är en julklapp från Fredriks mamma, så tyvärr vet jag inte var de kommer ifrån, men liknande finns säkert i närmaste hobbybutik.

1 kommentar:

  1. Vad fina, jag är jättesugen på att göra smycken och har börjat lite grand. Finns hur mycket som helst sånt bl.a på Panduro.

    SvaraRadera