söndag 3 april 2011

11-04-03 - Midfastosöndagen


Idag är det midfastosöndagen, alltså har jag kommit halvvägs med min köpfasta. (Eller egentligen lite längre eftersom den ju började på en onsdag.) Men jag känner hur jag börja slira nu, det har blivit både det ena och det andra inköpet av tveksam karaktär den här veckan...

Tre matkvitton: ekogrejerna på Coop i Luleå har jag ju redan tagit upp, men sen har jag "råkat" plocka på mig dessertostar, mörk choklad, lufttorkad karré och en del annat överflödigt. Skärpning på den fronten nu. Sen var jag in på Biltema och köpte en cykelpump eftersom den gamla jag hade visade sig inte passa till min nya cykel. Helt okej, för nu börjar ju cykelsäsongen äntligen! Ett kvitto från ÖB saknas visst, men där köpte jag bara lakrits till Fredrik och majskolvar. Och så Systemet. Utifall-att-vin som inte har blivit uppdrucket, men då slipper jag ju gå nästa gång det blir fest istället, och så tre sorters äppelmust från Kullabygdens Musteri. För att jag kom på att det skulle vara roligt att ha mustprovning och se vad det är för skillnad mellan olika äppelsorter och så. Vet inte riktigt vad jag fick för hjärnsläpp där, för äppelmust har jag ju klarat mig fint utan hela livet tidigare. Helt onödigt. Äsch.

Jag förstod att det skulle bli så här. Det skulle inte vara kläderna, skorna och prylarna som skulle vara det svåra att avstå, även om det var det klart viktigaste syftet med hela den här fastan, utan det skulle vara att låta bli att ta ut svängarna vad gäller sånt jag måste köpa ändå. Som mat och dryck.

Tre veckor kvar. Uppstramning starting now.

1 kommentar:

  1. Tycker du gör det bra jag !!
    O tack för att du ser muskler där jag bara ser fett..

    SvaraRadera