torsdag 14 april 2011

11-04-14

Jaha. Bara för att jag sa sådär om träningen igår så gick jag ju och blev sjuk typ direkt efter att jag skrivit inlägget. Halsont, feber och total kraftlöshet är mina kumpaner idag. Yey.

Stapplar upp och ner i tvättstugan i alla fall, och bäddar rent i sängen. Vilket leder mig in på en viktig fråga: Var köper man vita dra-på-lakan för dubbelsäng i bra kvalitet som varken krymper eller missfärgas?

Som det är nu så har jag ett som blev för litet efter första tvätten och allihop är tråkigt grådaskiga i färgen trots tvätt med vittvättmedel i 60° varje gång och bara något års användning. Märken från Ikea, Ellos, Hemtex och fler ställen. Nu är jag less på att det fortsätter kännas ofräscht när man bäddar rent. Tips mottages tacksamt!

4 kommentarer:

  1. HM !!! Underbar kvalite på deras lite dyrare bäddset! Fast jag vet inte om dom har dra på..
    Min häst var sjuk" idag.. ospec hälta. Tråk .
    jo, du jag räknar inte rida som träning;) faller bara under skoj! haha!!
    Krya på dig !!!!!

    SvaraRadera
  2. Gripsholm! Har provat flera andra märken, men Gripsholms är de jag är mest nöjd med hittills. Jag vägrar lakan utan drapå-funktion...

    Här kan du beställa: http://phtextil.jetshop.se/

    Jag hittar dock inga drapå, men jag har köpt i deras butik, så de borde ju kunna hjälpa dig.

    SvaraRadera
  3. Åh, tusen tack! Ska genast kolla upp!

    SvaraRadera