måndag 18 april 2011

11-04-18 - Idag...

... pågår operation Fota Allt Jag Äter. Det är hög tid att göra en ny exempelmatdag tycker jag. Det inlägget kommer imorgon.

... är jag gräsänka för tredje veckan i rad. Men bara två dagar den här gången och sen får jag förhoppningsvis behålla min älskade här hemma ett tag. Det är riktigt tråkigt, slitigt och tomt, tomt, tomt nu.

... kändes det bra att vara tillbaka på jobbet igen efter sjukdagarna.

... styrketränar jag så det säger "sprätt!" i min armbåge. Men det gör peppar, peppar inte ont. Ännu i alla fall.


... drömmer jag vilda drömmar och smider högtflygande planer utan att ha minsta täckning för det. Det är ju bara så roligt och svårt att låta bli.

... är jag less på vårstormandet. Brukar det inte lugna sig på nätterna åtminstone? Inte den här gången.

... tillverkar jag urgod spritglass.

... längtar jag till påsken! Släkt, vänner, sill, umgänge, ägg, lax, sill, fårfiol, gula fjädrar, sill, keramikkycklingar och påskris. Grymt sugen på sill. Och allt det andra också förstås.

2 kommentarer:

  1. Sprit glass??
    Jag ska jobba hela långa påsken..Storhelgs tillägg !!!!

    SvaraRadera
  2. Åh ska bli så skönt med påsk, I love it :)

    SvaraRadera