måndag 4 april 2011

11-04-04

Trött dag idag. Efter jobb, träning och mat tänkte jag hitta på nåt, vara öppen för kreativa idéer liksom. Kanske gå till Colorama för att köpa klarlack så att jag äntligen kan göra klart min fina bricka? (Jo, bilder kommer sen.) En timme senare vaknar jag i soffan med sovskrynklor i hela ansiktet. Vet inte ens om att jag lagt mig ner.

Haha, så kan det gå. Nya arbetsuppgifter och en kropp med träningsvärk ända sen i fredags tar ut sin rätt antar jag. Någon där inne drog i nödbromsen, och det var väl lika bra det.

Nu gäller det bara att försöka vakna till liv igen - inte det lättaste. Jag brukar känna mig helt mosig i huvudet och inte närvarande i verkligheten hela resten av dagen om jag tagit en tupplur. Börjar försöken med att skotta i mig mat, och sen kanske en liten promenad i regndiset.


Över till något annat. Jag skulle vilja köpa hem frystorkade bär, såna som brukar finnas i flingpaket, men det verkar knappt finnas att få tag på utan att samtidigt köpa flingorna. Jag har hittat ett par sorter på Rawfoodshop, men det var ju inte billigt direkt. Varför finns det inte i vanliga matbutiker? Är det nån av er som har några tips eller vet var man kan köpa? Det skulle ju vara jättegott och praktiskt att blanda i yoghurt/gräddfil tänker jag.

3 kommentarer:

  1. Jag läste om din springtur du tagit häromdagen och det lät bara härligt! Har upptäckt de senaste veckorna att jag, precis som du skrev för ett tag sen, har tröttnat lite på nöt-springandet. Varför ska jag sträva efter att kunna springa flera mil, typ? Har börjat intervalla lite mer och gillar det så himla mycket bättre, att bara springa så fort jag kan, fast korta sträckor, ger en helt annan frihetskänsla tycker jag!
    Hoppas du hittar frystorkade hallon någonstans, om du hittar något bra till överkomligt pris får du gärna skriva ut det i bloggen! :)

    SvaraRadera
  2. Du behövde nog den där timmens sömn, kanske skönt att du bara somnade.
    Frystorkade bär har jag ingen erfarenhet av. Har bara sett de som är i flingorna som min son äter.

    SvaraRadera
  3. Visst är det roligt med sprinter! Jag var för feg för att alls försöka nåt sånt förut, tänkte att då måste man vara jätteduktig på att springa och typ elitsatsa, det är inget för en vanlig hobbymotionär. Eh, så himla fastlåst och knäpp man är ibland. :-P Det är ju bara att kuta på precis som man känner för. Älskar också känslan efteråt, då har jag mer energi och kraft att orka med resten av dagen. Av de där långa nötpassen blir jag tvärtom uttömd på energi, frusen och galet hungrig, och bara det tror jag är en ledtråd att lyssna på.

    SvaraRadera