söndag 3 april 2011

11-04-03

Igår gjorde jag en stor utgallring bland alla bloggar jag följer. Det tar för mycket tid, har blivit ett stressmoment, och vissa är såna där riktiga energitjuvar som man bara känner sig dålig och nedtryckt i skorna av att läsa. Många hade jag gärna velat fortsätta följa, av ren nyfikenhet, men dygnet har inte mer än tjugofyra timmar och det känns som att jag haft en snedprioritering av min tid ganska länge nu.

Jag måste bli bättre på att prioritera mitt eget liv. På att sysselsätta mig med fler konkreta saker, med sånt som ger mig något i utbyte och sånt som ger tydliga resultat. Satsa mer på output istället för input.

Min blogg hoppas jag kommer bli mer levande av det här. Ett eftertänksamt andningshål och ett fönster in till mitt eget liv. Ja. Det låter bra i mina öron. Nu kör vi.



P.S. Alla ni fina som brukar kommentera här inne, vars bloggar jag också kommenterar, ligger självklart kvar i min blogglista. Ni är ju mina vänner! Er vill jag inte bli av med för allt i världen. De bloggar jag pratar om är de andra, stora, halvstora och små, där jag inte har någon kontakt med bloggägaren utan bara sitter och tar in en massa onödig information och blir påverkad och överlastad med intryck. Inte konstruktivt för fem öre.

6 kommentarer:

  1. Jag måste också göra en utgallring, rensa länklistan och börja prioritera mitt eget liv bättre. Som det är nu kan jag sitta och glo in i datorn i timmar. Tid jag skulle kunna ägna mig åt att göra något vettigt och roligt, som att teckna, måla, träna till exempel.
    Men jag håller med dig, de nära bloggvännerna som jag har kontakt med vill jag ha kvar. Den kontakten ger mig energi.

    SvaraRadera
  2. Jag brukar också rensa med jämna mellan rum.. börjar bli dax för det igen. Kram på dig !

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det är nyttigt att göra så emellanåt. För det är som du säger, man hinner och orkar inte. =) Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det där är bra att göra emellanåt. Nu har jag ingen länklista jag följer, men jag har en sida med länkar som är så inaktuell att jag aldrig är där och kollar.

    Om jag hamnar på en blogg jag gillar så skickar jag in en kommentar, men får jag inget svar är det sällan jag kommenterar igen och oftast går jag inte tillbaka och läser sen.
    A

    SvaraRadera
  5. Brukar också rensa då och då, ta bort bloggar när jag inte längre minns varför jag började följa dom eller inte ids läsa dom utan bara klickar i "markera som läst" på bloglovin - tecken på att det inte är värt min tid :)
    Som du säger måste man prioritera sig själv ibland (vilket min frånvaro från internetvärlden säger ganska tydligt just nu, men är nog snart på benen igen).

    Kramar

    SvaraRadera
  6. @Maria: Det är konstigt svårt att göra saker för sin egen skull. Jag är expert på att fylla mina dagar med tråkiga måsten som inte ens är måsten om jag skulle tänka på saken, men det glömmer jag ofta att göra.
    Jag hoppas att du kommer att hitta rätt på din prioriteringslista, oavsett vad "rätt" innebär. :-) Kramar!

    SvaraRadera