söndag 3 april 2011

11-04-03 - On the road again

Njutpass idag. Jag har inte sprungit på ett par veckor då jag inte haft någon lust och varit så jävla less på all is och snö, men idag har det varit nästan tio grader varmt här och en hel del asfalt börjar kika fram, så nu ville jag verkligen ut.


Ingen pulsklocka, kollade inte kartan, kollade inte klockan och tänkte inte på mitt tempo utan jag koncentrerade mig bara på känslan, solen och glädjen. Jätteskönt! Det blev ett varv runt träsket först, omväxlande gående och joggande, och sen gjorde jag en avstickare till min sprintbacke för att gasa på lite några vändor. Snön hade hunnit bytas mot lerklafs sen jag var där sist, men det var så himla härligt att känna mjuk mark under fötterna så det gjorde inget att jag blev iskall, lerig och genomblöt. Jag var ute i nästan två timmar och vi duschade tillsammans när jag kom hem sen, skorna och jag.

Vårkänslor! Äntligen!

1 kommentar:

  1. Hi, hi, det ser för roligt ut. :-)
    Men jag förstår att de är sköna.
    A

    SvaraRadera