söndag 26 december 2010

10-12-26

Bästa, bästa julklappen fick jag av min älskling - en Garmin Forerunner 110. Jag har använt den på promenad igår och idag, och än så länge har jag inte en enda grej att klaga på. Kul också att se vilken rejäl träning det är att pulsa i helt orörd snö upp till knäna som jag gjorde igår - pulsen var uppe i 192 utan att känna mig mer än "lite andfådd". Jag har ingen aning om vad jag har för maxpuls, men med anledning av den noteringen misstänker jag att den är ganska mycket högre än vad såna där dra-av-åldern-formler visar. Nåja, det har ju ingen större betydelse; jag justerar väl framöver när jag registrerat fler olika aktiviteter. Att sprinta med pulsklocka ska bli kul.

Unbyn promenad flygfältet av nattyxne på Garmin Connect - Detaljer
Unbyn snöpulsning av nattyxne på Garmin Connect - Detaljer

(Säg gärna till ifall länkarna inte funkar!)

3 kommentarer:

  1. Visst är det lite nördigt kul att hålla koll på sin puls och lite sånt ? brukar också göra det .. hoppas ni haft det bra !

    SvaraRadera
  2. Vad roligt, bra present till en träningsgalen som du. :)

    SvaraRadera