måndag 20 december 2010

10-12-20

Jag gick till jobbet i morse i minus tjugo, kolmörker, blåst och snö, men kände mig på ganska gott humör ändå. Och nu känns det ännu bättre, för jag kom just på en sak: det blir inte värre än så här.

Alldeles snart är det vintersolstånd och framöver kommer världen bara bli ljusare och varmare. Klarar jag att stiga upp tidigt, tidigt och traska iväg på måndagar i djupaste vinter utan att ens gnälla, hur bra kommer då inte livet vara när årstiden skiftar till vår och sommar? Passande nog har jag en viss gammal Gloria Gaynor-dänga i huvudet.

Nu ska jag åka till Luleå och tränga mig fram till de sista julklappsinköpen. Oh the horror.

2 kommentarer:

  1. Tack för uppmuntringen om styrketräningen! Jag älskar verkligen den känslan av funktionalitet när jag lyfter något riktigt tungt och bara känna kroppen fungera ordentligt, som den ska göra. Det känns verkligen otroligt roligt att "vara tillbaka" med träningen och att det går framåt, trots att jag hållit på kort tid efter så långt uppehåll.

    Anyway, det var ju inte det det var fråga om här :P Längtar verkligen tills på onsdag då man äntligen kan säga att du går det mot ljusare tider igen! :D

    SvaraRadera
  2. Underbara snöbilder. Den med gungorna är toppen för att inte säga den söta katten som ser förvånad ut!

    Kul med de gamla svartvita - eller snarare gråtonade - filmerna från min ungdom som du tipsar om här under. Jag var in o kikade på fler.

    Vinterhälsningar från sydost - Anmaja

    SvaraRadera