söndag 19 december 2010

10-12-19

Igår var vi på slipsfest hos fina Maria som fyllde år, och jag såg ut så här (jo, slipsen ska ligga där på sidan, jag satte fast den med en säkerhetsnål). Tack för en kul kväll!

Idag ägnar jag mig åt att vara pyssligt husmoderlig, vilket annars inte händer så ofta. Julförberedelser är grejen. Jag har gjort sån här äppelsenap, fast jag ökade mängden senapsfrön så att det ska bränna riktigt ordentligt ända upp i näsan - det är ju det bästa - och så två sorters tryfflar. Birgittas passionsfruktstryfflar, där jag höll mig till receptet förutom att jag bytte chokladen till 81-procentig, och så använde jag samma grund till den andra smeten men den fick smak av grovhackade hasselnötter och vaniljpulver, och rullades i finmalda hasselnötter. Tjuvsmakning ikväll kantänka.

2 kommentarer:

  1. Tack själv :D Och tack för lacket, ska fixa nailsen lagomt till julafton :)

    SvaraRadera