onsdag 1 december 2010

10-12-01

Provade att kliva upp för att gå till jobbet idag men fick snabbt retirera tillbaka till sängen.

Jag avskyr att vara sjuk och inte kunna göra alla saker jag vill göra, bara sitta på sidan av och må urkasst medan livet passerar förbi. Så frustrerande.

Men, i sann clutching at straws-anda försöker jag hitta några positiva saker med den här skitdagen:

* Det är äntligen varmare ute, bara minus fem, tjoho! (Vilket i och för sig bara är positivt i teorin, eftersom jag ändå inte kan vara utomhus och märka skillnaden, men whatever.)

* Jag har tid att fundera över och googla mig fram bland årets julklappar och kan kanske klicka hem några över nätet. En liten lättnad på "borde"-listan.

* Det är första december idag - nu är det nästan ett helt år kvar tills det blir gråtung november igen och vi går istället in i den betydligt mysigare julmånaden.

* Jag har ett nytt nummer av Drömhem&Trädgård och ett av Språktidningen som ligger och väntar på att bli lästa.

* Och, eh... nej. Helst vill jag bara dra täcket över huvudet och glömma hela den här veckan.

Så här såg första december ut ifjol. Vintrigt inbäddad i mjuk bomull nästan precis likadant som i år. Who knows the difference?

6 kommentarer:

  1. Usch då, krya på dig, och ta det lugnt, du hinner allt det andra sen.:)

    SvaraRadera
  2. Krya på dig, du måste vara fit for fight för allt roligt december bjuder på :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tack söta! :-)

    @Maria: Jo jag gör mitt bästa. Bättre att vara sjuk nu och frisk sen väl? :-) Kram!

    SvaraRadera
  4. Krya på dig!

    Får se hur det blir med klippningen, det blir inget före jul i alla fall... :)

    SvaraRadera
  5. En vacker bild från förra året. Ja på en vecka har vi fått lika mycket snö som vi hade förra vintern. Tja lite överdrift kanske men vi har faktiskt mängder.

    Krya på dej, jag avskyr också att vara sjuk o hemma från jobbet!

    Anmaja

    SvaraRadera