måndag 29 november 2010

10-11-29 - 2

Några småsaker har jag plockat på mig under helgen.
Ute i gallerian vid Globen finns en underbar te- och kaffebutik som har ett ganska stort utbud av ekologiska teer i lösvikt, så jag tog tillfället i akt att bunkra lite. Jag har inte hunnit smaka nåt av teerna, men de doftar ljuvligt och senchat är härligt grovt och bladigt - man ser verkligen att det är torkade växtdelar och inte bara diffusa smulor.
Örhängen. De till höger kommer passa perfekt till min nyårsklänning.
High waist jeans och söta sockar. Jeans med hög midja är mina favoriter men hopplöst svåra att få tag på; det finns en modell i butikerna ibland, i så fall i begränsad upplaga och antingen i webshopen eller i fysisk butik, aldrig både och. Så det gäller att passa på när de hoppar upp mitt framför näsan på en.
Sen blev det en sån här tröja från H&M:s herravdelning (oslagbart när man vill ha nåt enkelt och rejält i naturmaterial och inte sköra syntet- eller blandkvaliteter som måste handtvättas och slits ojämnt och på nolltid). Och så lite annat ospännande småkrafs som inte fick vara med på bild. Inte en enda julklapp dock! Hm. Kanske borde börja fundera på det snart.

3 kommentarer:

  1. Åh jag bara älskar himalayas te! Tror inte att du kommer att blir besviken :-)

    SvaraRadera
  2. Vilka goda teer, där har jag aldrig varit. Kul att shoppa kläder och snygga örhängen också.:)

    SvaraRadera
  3. Mm, tror det börjar bli dags att köpa på sig lite nya teer nu... för övrigt så är ju stora killtröjor det bästa när man vill ha nåt att mysa i. De senaste åren har det ju funnits ordentliga tjejtröjor med, men för säg två år sen så gick det ju nästan inte få tag på en lite längre tröja (som jag gillar) utan att gå till herravdelningen. Bra modeutveckling!

    SvaraRadera