söndag 7 november 2010

10-11-07

De oskalade nötterna har kommit in på mitt Ica. Nu börjar nötsäsongen - nästan det bästa med julen (ja, inte för att det är jul på länge än, men som väl är tycker handlarna annorlunda). Synd bara att man inte kan köpa oskalade nötter, och helst i lösvikt, året om. Förstår faktiskt inte alls varför, för skalade nötter är ju inte ett dugg säsongsbundna.

(Nötskålen som är en godisskål köpte jag på Cervera för nån vecka sen, och duken är virkad efter eget mönster nu i höst. Jag är ganska stolt över hur fin den blev, för fy vad träligt det är att sitta och byta mellan färgerna typ en gång var femte sekund. Nästa projekt blir något mindre pyssligt.)

6 kommentarer:

  1. Skålen var jättesöt ! Funderar också o börja pyssla lite..mkt tid på kvällarna när man jobbar men virkat är liksom inte min grej.. kanske ska sticka..

    SvaraRadera
  2. Skålen var så himla fin, och duken, ja... Jag beundrar er som kan sticka/virka, det är en riktig konst!

    SvaraRadera
  3. Duktigt! Gillar verkligen skålen också...

    SvaraRadera
  4. Jag har också en sån skål! :) Min är svart och jag har mest haft typ hårnålar och snoddar i den hittills - helt klart ett underanvändande.
    Nötskål till jul är ju en jättebra idé!

    SvaraRadera
  5. Så pyssligt att virka en så söt duk!
    Skålen är också fin.

    Anmaja

    SvaraRadera
  6. Åhå! Nötter har aldrig varit en favorit hos mig i juletider, men jag tänkte inte käka så mkt socker den här julen och då är ju nötskålen perfekt. Det är ju faktiskt rätt mysigt att sitta där och knäcka sig några nötter :) Har du något tips på nån god nöt får du gärna hojta.

    SvaraRadera