tisdag 2 november 2010

10-11-02

Idag blev middagen en gryta med hjortskav, blandsvamp och grädde, och rotfruktsmos av morot, rättika, palsternacka och en rejäl smörklick (eh, snarare klump). Hjortskav har jag inte ätit förut, och det var riktigt gott. En hel del viltsmak men inte så stor skillnad mot älg förstås.

Jag håller på att styra om min mathållning litegrann (haha, litegrann finns inte i ordlistan, det är ju ett av mina favoritord). Eller rentav hela livet. Kanske skulle skriva ett ordentligt inlägg om det?

5 kommentarer:

  1. En hel smörklump är aldrig fel! Och det där andra kan inte heller vara fel, ser riktigt gott ut.

    Så bra att du 'lämnade ut' adressen till denna blogg i kommentaren du skrev hos mig. Underlättade att komma tillbaka lite snabbare. ;-D

    Hejhopp!
    Anmaja

    SvaraRadera
  2. Har glömt att säga att jag älskar ditt nya ord" innehålls talliban !Vek mig av skratt! fast jag vet att du är seriös ang detta ämne.
    själv så funderar jag på hur jag ska göra om min kost så jag får bort lite fett från min kropp ,trots att jag tränar så mkt så händer det inget..Surar övera att det kostar pengar att få hjälp online..ähh har blivit fixerad.. skulle aldrig ha ställt mig på vågen.

    SvaraRadera
  3. Det såg himla gott ut! Ska du sluta med LCHF? För visst var det den dieten du följde tidigare?

    Haha, får se om du kommer hem med ett par nya lampor då :)
    De var ju inte dyra i alla fall :)

    SvaraRadera
  4. @c: Råvarutaliban, haha, ja det var ju lite med glimten i ögat. :-D
    Vågar är värdelösa saker. Tusen gånger bättre att bara se sig i spegeln. Eller, om man nu absolut vill neråt i storlek, mäta med måttband istället.
    @Johanna: Nejdå, inte sluta. Grundtanken är kvar, men med lite nya influenser och prioriteringar. Ska bli spännande att se vart det slutar! ;-)

    SvaraRadera
  5. Ja, skriv om det, jag behöver inspiration.
    Och din mat ser alltid så himla god ut.

    Sv: Nej, jag har inte varit till läkare, men ska snart på återbesök för operationen och tänkte kolla med honom om han vet.

    SvaraRadera