måndag 8 november 2010

10-11-08

Livet känns helt konstigt just nu. Min gamla vanliga vardag är inte min gamla vanliga vardag längre, för mina tankar befinner sig någon helt annanstans: i allt det nya som från och med nu ska ingå i min vardag. Jag får inte riktigt ihop pusselbitarna, men när det gått en tid tror jag att den där sammanflätningen kommer att lösa sig.

Jag har jobbat idag. Jag. Jobba? Det känns konstigt bara att ta orden i min mun (skriva dem i min blogg).

Men tänk om? Tänk om det verkligen kan funka den här gången, tänk om jag faktiskt hittar min plats, tänk om jag faktiskt kan bidra och göra nytta för någon annan och inte bara för mig själv, tänk om jag kan befinna mig inne i istället för på sidan om. Jävligt osäker och rädd förstås, att allt ska gå åt skogen som så många gånger förut. Som bambi på hal is. Men samtidigt så positiv och hoppfull.

Det blir nog bra det här.

15 kommentarer:

  1. Det blir nog bra det där!! Kram!
    ang ditt förra inlägg- beundrar dig ! att du är så intresserad och duktig.Att du liksom klarar av det , jag vill men vet att jag inte pallar att va så där nyttig o duktig ...

    SvaraRadera
  2. Haha, när jag läste de första raderna tänkte jag att du hade gått och blivit på smällen! ;-)

    Jag håller tummarna för att det ska gå! Tänk positivt så löser sig det mesta. Du kan! :-)

    SvaraRadera
  3. @c: Åh, det hoppas jag med. Kramar!
    Ang. maten handlar det nog mest om att ändra tankesätt. Det är inte så att jag går runt och känner mig "duktig" hela tiden, liksom nån sorts prestation på matfronten, utan det gäller att bli lite högfärdig. ;-) Dvs. att värdera sig själv och sin kropp så högt att all skräpmat självklart avfärdas med "nej, jag är värd bättre än så". Visst svider det i plånboken ibland, men som sagt, det är det värt.

    SvaraRadera
  4. @Bella: Haha! Iofs är det väl inte helt uteslutet att jag vill bli det nån gång i framtiden, men just nu räcker det att försöka klara av ett kontorsjobb några timmar i veckan - dygnet runt med en unge får vänta ett tag. ;-)
    Tack för pepp! Många kramar!

    SvaraRadera
  5. Men jag tycker du är jätte duktig !!Impad bara!

    SvaraRadera
  6. Nej vad kul att höra, håller tummarna för dig gumman :) Var har du jobbat?
    I början känns det konstigt, även om man "bara" gått hemma hela dagarna har man ju utvecklat fast rotade rutiner, ibland på minuten, och det tar ett tag att lägga om allting.

    Kramar :-)

    SvaraRadera
  7. Åh så glad jag blir för din skull och hoppas verkligen att det funkar, att dina arbetskamrater tar hand om dej på det sätt som du tycker känns bäst och bli bekväm med.

    Angående kommentaren hos mig om frystorkning så har jag också varit inne på det. Men jag hörde att det inte kommit igång än? Att det inte var tillåtet och tillräckligt utrett. Men vi ska ju inte dö än - så förhoppningsvis den dagen...

    Harebra!
    Anmaja

    SvaraRadera
  8. @Maria: Taaack! :-) På G4S, ett larm/vakt/säkerhetsföretag - de sitter i gamla Excellent/Ica Kanonen. Jag går ut lugnt med några timmar i veckan, så får vi se sen... men det känns väldans bra nu i alla fall.

    SvaraRadera
  9. @Anmaja: Tack söta du!
    Ja jag har också hört att det bara ska utredas, vet inte när/om de kommit fram till något. Men tills den dag det är dags räknar jag kallt med att möjligheten ska finnas. ;-)

    SvaraRadera
  10. Vad roligt, grattis! Håller tummarna för att det ska funka och att du kommer att trivas.:)

    SvaraRadera
  11. Grattis till jobbet! Alltid läskigt att börja på nytt jobb, särskilt om man har gått hemma länge. Det är klart att det går bra! Om du trivs med jobbet kommer det att trivas med dig :-). Jag har ett favoritcitat som jag läste/hörde för flera år sen; "Att oroa sig är att be om det man inte vill ha". Fokusera på den där positiva och hoppfulla känslan :-).

    SvaraRadera
  12. @Nilla: Åh, tack! Det där är nog helt sant, men svårt att genomföra alla gånger. Nåja, jag försöker låta bli att tänka så jäkla mycket och istället - just do it. :-)

    SvaraRadera
  13. Spännande! Vad är dina arbetsuppgifter?

    SvaraRadera
  14. @Ellinor: Pappersjobb! Det är ett gigantiskt arkiv som ska bli digitalt, så jag sitter och sorterar personalakter, vad som ska vara kvar och vad som ska slängas, lägga vissa grejer här och andra grejer där, rensa bort gem och häftklammer och en massa sånt pyssel. Det är simpelt men rätt roligt, jag älskar ju att organisera. :-) Och lite nyfiken får man ju vara också, när det kommer papper om en massa spännande saker...

    SvaraRadera