tisdag 23 november 2010

10-11-23

Hittade en matbild i kameran (ovanligt?) från en middag förra veckan tror jag. Härliga färger i vitt-rött-grönt av sej med ruccolapesto och mjukstekt morot och rödbeta med balsamvinäger. Ibland vill jag äta med färgsinnet likaväl som med smaken.

Så där allmänt: Den här veckan är lite galen. Men jag känner mig på topp och tycker det är skitkul att utmana mig själv, se hur mycket jag pallar egentligen. Ungefär som där i somras när jag tog för vana att cykla 16 km till hårt kroppsarbete, slita i solen halva eller hela dagen och sen cykla 16 km hem igen. Fast då dog jag ju lite efteråt, med både småskador och sjukdomar. Ska försöka att inte upprepa den biten! Next week's mission (kanske det svåraste): varva ner.

Jag har förresten inte ett uns av julstämning i kroppen i år. Har inte lust och inte tid med det energislukande monstret julen - jag har ju så mycket annat roligt att pyssla med. Aja, jag plockar väl de bra bitarna (umgås med släkt och vänner, äta julbord, hitta fina julklappar) och skiter i resten (överdrivet pynt, påtvingat "mys", stela traditioner och konsumtionshets). Det känns ljusår för tidigt att plocka fram julgrejerna redan nu (på söndag, men då är jag ju borta). Nej, det tar vi senare. Nån gång.

3 kommentarer:

  1. Rödbetor är så underskattat och va läckert det ser ut! =)

    Nej, jag känner inte för julen heller. Men förhoppningsvis kan adventsfika med fina vänner ändra på detta =)

    SvaraRadera
  2. Jag har varit en julnisse sen mitten av november, igår åkte första julpyntet upp ;D Men jag är en julgalning, särskilt när mitt inre är smått i kaos behöver jag julen och allt det överdrivna, är alldeles för djupt rotat i barndomsminnens mysighet :)

    Kram :)

    SvaraRadera
  3. Att ta bilder på mat har blivit nästan lite maniskt för mig. Jag har en massa. Visar gärna i bloggen, men några vänner har sagt jag tar lite för närgånget, så jag får väl sluta luta mig så mycket över tallriken! :-)

    Idag kom vår första snö och nu infinner sig adventstämningen!

    Gör dej en bra dag!
    Anmaja

    SvaraRadera