måndag 2 maj 2011

11-05-02

Jag gjorde WOW-passet med 100 cave burpees första gången på nyårsafton. Då tog det 48 minuter och alla övningar var verkligen inte snyggt utförda (knappt nån). Var halvdöd av träningsvärk i två dagar efteråt. Sen har jag kört samma pass ett par gånger till, kanske en gång i månaden, och idag var det dags igen. Nu kan jag göra 10 burpees på raken utan mer än nån sekunds andhämtning emellan (vilar lite längre efter varje 10), varje rep är genomarbetat och inget "fuskverk" så som det blir om man inte riktigt orkar, och totala tiden idag stannade på 33:23. Så som jag har känt mig på sista tiden trodde jag absolut inte att jag skulle förbättra mig idag - tidigare bästa tiden har legat på 36-37 minuter nånting - men det visar ju bara att min lägstanivå fortsätter att bli högre hela tiden. Fast jag inte märker det själv. Törs jag kanske friskförklara mig själv nu? Iiih, sure hope so.


Sen har jag lagat fisksoppa till middag. Lök, morötter, potatis, vitt vin, tomatkross, grönsaksbuljong, cayennepeppar, timjan, ekotorsk (finns på Coop för 37 kr/400 g, knappt ens dyrare än vanlig!) och lax. Toppat med kräftstjärtar och smetana efter tycke och smak. Jag skulle haft purjolök i också, men den visade sig vara rutten överallt utom yttersta lagret. Snacka om falsk marknadsföring.

Nu: slöa vid datorn och strunta i att plantera ner penséerna jag köpte idag. Det kommer fler dagar.

3 kommentarer:

  1. Jag måste googla för att fatta vad du skriver :-D "Burpees" skulle ju kunna vara "rapar", men att göra 100 såna på raken verkar lite sjukt!

    SvaraRadera
  2. Haha, sant! Såna här, sista varianten: http://www.youtube.com/watch?v=N1yWBNgRHrc&NR=1

    SvaraRadera
  3. Imponerande!!

    Själv är jag imponerad nog av mig själv som ska åka på hälsoresa till Kreta. Pilates, yoga, zumba och power walks under en vecka i solen!

    SvaraRadera