onsdag 4 maj 2011

11-05-04


Den är här nu. Min köpfastebelöningspresent.

En vad då?


En symaskin. Jag har behövt en symaskin ända sen jag flyttade hemifrån för sådär åtta-nio år sen, men pengar har aldrig varit en stor tillgång i mitt liv, och de slantar jag lyckats skrapa ihop har alltid gått till andra, mer roliga saker. Men nu äntligen.

Jag beställde från Sewing Machines Direct i England. Man får mycket mer symaskin för pengarna i England än i Sverige och nu står ju dessutom pundet så passande lågt. Det blev en Brother XL-6600 som jag tror passar mig som vill ha en basmaskin med bra kvalitet, mekanisk och inte datoriserad och inte med sju tusen broderisömmar jag ändå aldrig använder. En bra hjälp på traven för att välja maskin och veta vad jag ska undvika har varit forumet på Sysidan, där finns många kunniga.

Jag betalade £189.00 för min symaskin och då ingick frakten och dessutom ett stort sewing kit med massor av tråd och saxar. I svenska kronor blev det 1933,18 som drogs från mitt konto. Jag beställde förra tisdagen och hade grejerna här precis en vecka senare. Snabbt, smidigt och billigt - nu återstår bara att se hur maskinen syr också. Ikväll är det jag som läser instruktionsbok.


Fem (!) askar med stora trådrullar i alla upptänkliga färger fick jag med, en skyddshuv, fem (! igen) saxar i olika modeller och en hel påse fylld med bra-att-ha-saker som tomma spolar, sprättare, skruvmejsel, pressarfot för blixtlås, pressarfot för knapphål, rengöringsborste och annat. Jo, och så skickade de med en adapter till vägguttaget också, kanonservice!

3 kommentarer:

  1. Ahh coolt! Härligt att kunna få köpa nått man längtat efter länge!!

    SvaraRadera
  2. sv: Ladyn gör ALLT med stil ;-)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt, och bra och billigt. Hade jag aldrig tänkt på annars, att skicka efter därifrån. Tack för det tipset!

    SvaraRadera