fredag 18 februari 2011

11-02-18

Jag testade nåt nytt, kul och skitjobbigt idag: jag spelade Primal Poker! Men bara fyra övningar kändes lite tråkigt tyckte jag, så jag gjorde en egen variant.

Hjärter 1-10: Pushups
Ruter 1-10: One-leg chair assisted pullups
Spader 1-10: Squats med extravikt 15 kg
Klöver 1-10: Benlyft
Knektar: 10 steg utfallsgång med 15 kg
Damer: 1 minut planka
Kungar: 10 Jack Knife
Ess: 5 burpees
Jokrar: 1 minut vila

Jag körde hela kortleken ett varv och hade tre jokrar. Självklart vilade jag lite mellan de flesta övningar, men bara precis så mycket som jag behövde för att inte dö. Tungt! Men himla roligt att inte veta hur passet kommer se ut förrän man redan gjort det. I början fick jag en himla massa hjärter och tyckte synd om mina armar, sen flera klöver i rad, och ett tag skulle jag squata mest hela tiden kändes det som. I slutändan blir det ju dock rätt balanserat ändå, då man dragit varje kort i leken en gång. För den som vill ha en rejäl genomgång av hela kroppen utan monotoni: Testa!


Efter en tuff träningsvecka (sex pass på fem dagar, score!) åker vi nu till Umeå imorgon för umgänge, dekadens på mat- och vinfronten och ett efterskottsfirande av min pappas 60-årsdag. Ha det bra i helgen alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar