torsdag 17 februari 2011

11-02-17

Jag var skräckslagen när jag vaknade upp ur mardrömmarnas rike i morse. Just när väckaren ringde så drömde jag att jag hade klivit upp på morgonen och börjat dona i köket. Jag hörde ett konstigt surrande ljud, som en brustablett som smälter i ett vattenglas, och gick och kollade vart det kom ifrån. Då kom jag på att just det, jag hade ju ett glas multivitamin stående på skrivbordet sen igår kväll, det är nog det som låter (eh, jag dricker aldrig sånt i verkligheten). Så jag går in i datarummet och där står min laptop påslagen och med locket uppe, och rakt över tangentbordet har glaset vält så att det fullkomligt forsar och bubblar nån skummig självlysande neongrön sörja över alltihop. The horror! Panik! Jag plockar upp datorn och försöker få vätskan att rinna av, först är skärmen på och allt som vanligt, men sen kommer en uppstartsvy där jag ska välja operativsystem och om jag väljer Win7 som är det enda jag har så innebär det "möjligt systemfel". Jag inser just att nej, fan i helvete nu är det kört! när jag vaknar. Buhu.

Hur nördigt det än kan låta så måste jag erkänna: Jag älskar min dator.

2 kommentarer:

  1. Hehe.. ja man gör nog det.. älskar datorn och när den inte funkar - PANIK!!!

    SvaraRadera