tisdag 8 februari 2011

11-02-08

Springa, springa fort! Har jag gjort idag. Lite halkigt på snön, men i övrigt kändes det himla bra. Det är så konstigt hur allt kan kännas knöligt och jobbigt och tungt från början, men bara ett par minuter efter sprinterna återhämtar man sig så bra att energinivån blir mycket högre än vad den var innan, trots att man nyss flåsade som en blåsbälg och musklerna skrek. Som synes var pulsen lägre när jag joggade hem än dit, men tempot högre. Weird but good I guess.

Livet flyter på. Jag jobbar, tränar, äter, sover, duschar, lagar mat, handlar mat, städar, diskar, skurar, tvättar och allt det där man ska. Dagarna flyter nästan ihop och bara försvinner oerhört fort. Men det är ju bara kanonbra, för då blir det vår och sol och ljus och värme fort också. Förresten, en bra grej apropå ingenting: det börjar dyka upp byxor med hög midja i butiker och webbshoppar lite överallt just nu. Kanske jag börjar bli trendig snart istället för hopplöst ute? Svårt bara att låta bli att "passa-på-handla" i panik. Som de här, helst i både grått och svart...

På balkongen idag: spegelkatt.

4 kommentarer:

  1. Jag har börjat "spurta" hårt o snabbt på bandet.. väntar mig resultat..men misströstar.Känns som att det är en för jobbig vetenskap det där med att träna rätt just nu..Tänk lite åt mig *blink*

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det blir så - ibland är man pepp och ibland inte alls. Men jag brukar nöta på enligt PBF iaf, med två styrketräningspass, ett sprintpass och så fylla ut med så mycket långsam rörelse som jag ids, per vecka. Då tänker jag att jag nog kommer sakta framåt ändå, även om jag vissa veckor inte orkar ta i utan bara harvar mig igenom enligt minimirutinen. Vad som helst är bättre än ingenting. :-)

    SvaraRadera
  3. Så kommer det nog bli för mig också, haha! Fast jag gillar färgglada barnsaker när det är enkelt, tex klassiska Brio-färger som gult rött och grönt. Men det får inte blki för mycket eller för plottrigt eller för könsbestämt... :)

    Förresten din gissning på när bebisen kommer blev inte rätt, vill du gissa igen? :)

    SvaraRadera
  4. Nej, jag tror iofs aldrig hantverkarna kommer i tid... Men golvläggaren verkar lite speciell, de andra har vi haft bra kommunikation med, de ringer och säger när de tänkt komma, vad de ska göra osv, mattläggaren dyker bara upp och säger knappt hej då när han åker... :)

    SvaraRadera