fredag 11 februari 2011

11-02-11

I veckan har jag gjort något som jag nästan hade glömt hur kul det är: jag har gått i second handbutiker. Egentligen var jag ute efter Vilhelm Mobergs Invandrarna, men den såg jag inte till - jag är ivrig att läsa fortsättningen efter att Utvandrarna grep tag i mig, men jag vill inte köpa ett trist nytryck och det är en bok jag gärna vill äga, inte bara läsa. Antar att det är antikvariat som gäller nu då. Men så länge fick jag lite annat smått och gott med mig hem.
Böcker, 5 kronor styck. (Fast fy vad det har blivit svårt att hitta böcker nuförtiden. För bara några år sen fanns det massor av fina gamla band med klassiker tryckta under tidiga hälften av nittonhundratalet eller ännu äldre - nu är det mest billiga klotband med deckare från 1994 typ. Åh.)
Blomkrukor, 5 kronor styck.

Och så en alldeles underbar keramikvas gjord som en liten jutesäck, 45 kronor. Av Ruth Vetter säger en liten etikett på undersidan. Den var totalt onödig och jag vet inte var jag ska ställa den, men ååå så fin. Så mysig och söt och så jag. Bästa.

2 kommentarer:

  1. Härliga gamla böcker!
    Anmaja

    SvaraRadera
  2. Åh, det är så mysigt med second hand och loppisar! Längtar tills loppisarna kommer igång här uppe... :)

    SvaraRadera