söndag 10 oktober 2010

10-10-10 - 2

Tack för era kloka ord i förra inlägget! Det värmer i hjärtat och hjälper att få perspektiv på saker och ting.
Idag är en söndag med lite solglimtar men hårda vindar som sliter alla vackra höstlöv från träden. Nu bär rönnarna frukt på bar kvist, och vintern har kommit ännu ett steg närmare. Jag stannar inne och bakar och tänker på små saker som gör mig glad i kylan istället.

Som en resa till Sundsvall nästa helg. Där bor min moster och hennes man, och att kombinera släktträff med Ikeabesök låter som en utmärkt plan. Sen åker jag och mamma till Stockholm sista helgen i november och tittar på hästshow, och går på julmarknad och shoppar lite också förstås. Och så börjar det kanske röra på sig lite på jobbfronten. Glad, förväntansfull och livrädd. Skräckblandad förtjusning kallas det nog?

4 kommentarer:

  1. Titta förbi här om du/ni hinner ^^

    SvaraRadera
  2. Skräckblandad förtjusning är en av mina favoritkänslor...då händer det grejer som man inte fullt har kontroll över, men som man har förväntningar på... Härligt!

    SvaraRadera
  3. Åh, jag skulle också vilja åka till Sundsvall! för shopping på stan och IKEA :)
    Men det är så himla långt...

    SvaraRadera
  4. Vilket fint kort. I Göteborg är en del löv fortfarande nästan gröna, och jag vet inte riktigt om jag ser fram emot att de ska ramla av eller inte. Vinter är fint, men det känns som att jag fortfarande väntar på att sommaren ska komma tillbaka, jag är inte riktigt klar med den...

    SvaraRadera