torsdag 7 oktober 2010

10-10-07

Alltid när hösten kommer får jag sån lust att fixa och dona här hemma, pyssla och göra fint. Kanske beror det på att livet inte levs lika mycket utomhus längre, så när man inte kan vila ögonen på en natur i sommarskrud vill man åtminstone få titta på nånting fint inne i hemmet.

Senast tillkommet är nya kuddar från Åhléns (den med brevtryck - det ligger en likadan i andra soffan också som inte syns) och en gammal skolplansch hembudad från Tradera. Motivet föreställer en teplantage, vilket ju passar mig som hand i handske, och jag fullkomligt älskar den varma, milda färgskalan. Den är ganska sned dock, buktar ut från väggen, men när jag klarar av att vara utan den en stund ska jag fukta baksidan och lägga den i press så borde det rätta till sig.

1 kommentar:

  1. Jättefint, jag gillar både kuddarna och den gamla planschen. Såna kan du knappast ha haft i skolan som är så ung? Jag minns dem med skräckblandad förtjusning. Kommer ihåg att det fanns bla en med n e g r e r på. Huga...

    Anmaja

    SvaraRadera