söndag 5 december 2010

10-12-05

Ni vet den här listan som så många håller på med just nu? Jag tyckte att det verkade rätt kul i teorin, men så många av rubrikerna var så bajsnödiga och navelskådande att jag inte pallade riktigt.

Jag vill göra en egen lista, en bättre och roligare! 31 dagars bloggande med början 1 januari, det skulle kanske vara nåt? En liten början har jag, delvis baserat på originallistan, men jag vill hemskt gärna ha hjälp med och förslag på roliga ämnen att skriva om, och allra roligast vore det förstås om nån mer ville vara med och skriva listan samtidigt när det är dags! (Nästa år alltså, hu vad långt bort det låter.) Hur som helst, några rubrikförslag hittills:

Presentera dig själv
Dina x favoritplatser (x blir då samma siffra som den dagens datum, hamnar nog ganska tidigt i månaden)
Dina x favoritpersoner (samma här)
Ett roligt minne
Ett tråkigt minne
Din dag i bilder
Dagens outfit
Dagens mat
x saker du vill förändra med ditt liv
Något du är stolt över
Något du skäms över
Ditt liv i siffror (nån sorts lista i listan)
Och så vidare...

Nu; brainstorma mig. Vad vill ni läsa om? Vad skulle ni själva vilja skriva om? (Alt. visa i bilder.) Vad ska plockas bort och vad ska läggas till? Nu tar vi och tillsammans skapar den ultimata januarilistan tycker jag. Shoot!

6 kommentarer:

  1. Ok , skulle va en kul grej ! jag är med..
    öhh sen tog det stop.. kommer inte på nått just nu !
    hur många olika jobb du haft även små vik o dyl ?
    ska fundera lite.

    SvaraRadera
  2. Kul idé, jag är med =) Tyckte också den som fanns ute var lite fel på nåt sätt, exempelvis är jag på tok för ung för att kunna skriva om min första kärlek då det känns fortfarande rätt så privat.
    Hm, några förslag...:
    Det bästa med din kropp
    X favoritfilmer
    Dina laster/beroenden
    X favoritböcker
    Kommer säkert på fler sen :)

    SvaraRadera
  3. DU hade ju kommit på en massa bra saker redan, jag kommer inte på nåt mer :P

    SvaraRadera
  4. Jättekul idé men i min skalle står det still, så det blir ingen brainstorm från mig just nu. Inte ens en liten bris tyvärr. :D

    SvaraRadera
  5. Bajsnödiga var ordet, sa Bull... Jag har tänkt ungefär samma sak och kommit till samma slutsats - att det är en kul idé, men man får göra en egen om det ska bli ordentligt gjort...!

    Dagens outfit ska bort, tycker jag - men det är jag det. Minst klädintresserade människan på jorden, flertalet karlar inräknat, det är jag det... Å andra sidan kanske man kan göra nåt metainlägg på temat, och reflektera om varför man skiter i vad folk har på sig... Kanske.

    Musik är kul - illlustrerat med Youtube-klipp och/eller spotifylistor, förstås. Typ "soundtrack of my life", eller något.

    Hm. Det är svårt - det är som någon skrev ovan: Det är så olika beroende på var i livet man befinner sig. En gammal stofil som jag skulle tycka det vore kul med en fråga som "Om jag fick skola om mig så skulle jag vilja bli..." - men om man just är 20 och mitt upp i utbildningen.. Ja, då känns förhoppningsvis inte det så himla relevant.

    Hoppas du får ihop en lista till slut!

    //Jenny

    SvaraRadera
  6. Den där januarilistan verkar kul, vill jag hänga på. :-) Men jag kommer inte på fler saker. Får fundera lite.

    Harebra!
    Anmaja

    SvaraRadera