torsdag 16 september 2010

10-09-16 - 2

Gun har svarat på en ovanligt rolig frågelista inne hos sig, så jag tar mig friheten att sno den rakt av (även fast jag vet att såna här listor brukar vara jättekul att fylla i men rätt trista att läsa):

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där? hero spela hjälte | akupunktur (Engelsk-svenska/Svensk-engelska ordboken)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? Hörnet på mitt skrivbord och första delen av Primal Blueprint Fitness.

3. Vad var det senaste du såg på tv? Sista delen av Flamman och Citronen igår kväll.  

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är: Typ fem (och det var den också; jag sitter och passar tvätten och slänger ett getöga på klockan mest hela tiden).

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Diskmaskinen och en skata som kraxar.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? För kanske trekvart sen, jag gick till Kvantum och hämtade ut ett bokpaket.
   
7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen? En massa bloggar på datorskärmen.

8. Vad har du på dig? Snedknäppt kofta och blommigt linne, båda nya från Gina Tricot, urgamla jeans och nån sorts gamla trista trosor och sockar.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad? Jo, men jag minns inte riktigt vad. Det brukar komma tillbaka när jag lägger mig i sängen igen på kvällen.

10. När skrattade du senast? För en stund sen när jag satt i soffan och Freja kom upp i knät för att slicka mig i ansiktet.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? En älgkrona som Fredrik skjutit (ja alltså han sköt hela älgen, inte bara hornen) och sen är det inte så mycket mer.

12. Har du sett något konstigt på sistone? Igår när jag var på Willys i Luleå såg jag tvåkilos påsar med frysta hallon från Chile. Jag visste inte ens att det växte hallon i Chile, så det var lite konstigt.

13. Vilken var den senaste film du såg? Toy Story, den var söt! Jag hade inte sett en enda av de filmerna, men nu håller jag på att jobba mig ikapp och ska se alla tre.

14. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. Åh, en sån här svår igen. När jag var liten var mitt drömyrke författare eller hästuppfödare. Inte så mycket för att det var vad jag verkligen ville göra, utan för att det var de enda hyfsat roliga yrkena jag kunde komma på som man kunde utföra från hemmet. Och än idag vill jag egentligen aldrig vara någon annanstans än hemma.

15. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara? Att allt vårt brukande av jorden och haven blir långsiktigt hållbart.

16. Tycker du om att dansa? Nej.

16. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands? Ja! Frankrike eller södra England. Fast Österlen skulle duga rätt bra det med.

17. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? "Äsch, nu stryker vi ett streck över allt det där. Välkommen in!"

Svara gärna du också!

1 kommentar:

  1. Hahaha, så han sköt heeela älgen, det var inte dåligt. Nummer 15 håller jag med om.
    Vad kul att du också gjorde den, och roligt att få veta mer om dig.

    SvaraRadera