tisdag 14 september 2010

10-09-14 - Close-ups

Några bilder från Skåne. Skönt att inte behöva begränsas av max 425 pixlars bildbredd också (425x319 i praktiken, för att stående bilder inte skulle bli "orättvist" mycket större än liggande). Jag vet att de liggande bilderna sticker ut utanför inläggskolumnen på höger sida som det ser ut nu, men det känns viktigare att de får synas ordentligt än att ha en fläckfri layout. Fast det måste ju gå att lösa på något sätt. Någon som har mer erfarenhet än jag av att pilla i CSS:er?

Edit: Haha, problem solved. Pinsamt enkelt. Ser det okej ut för er nu?

3 kommentarer:

  1. Grattis till ny blogg, eller vad säger man?

    Det ser i alla fall jättebra ut, stora fina bilder och lite avskalat. En rubrik kan vara svår att sätta, jag kan ibland haka upp mig o inte komma på nåt.

    Håller med om det du skriver i ditt första inlägg. Tänker på hur ofta jag svarat på de kommentarer jag fått, men inte varit säker på att nån läst dem. Nu gör jag det i undantagsfall och förr då att jag går till den personens blogg och skriver ett svar i en kommentar i stället.

    Tack för att jag fick komma in här hos dej!
    Anmaja

    SvaraRadera
  2. Visst är det så. På metrobloggen blev det dessutom inga länkar till dem som kommenterat inne i bloggverktyget, så ville jag svara på en kommentar i den andras blogg var jag tvungen att publicera kommentaren, gå in på min egen blogg utifrån, klicka mig in på rätt inlägg och sen klicka på länken där. Då var det tusen gånger enklare att svara i den egna bloggen, men å andra sidan inte veta om det var någon som läste. Tråkigt.
    Ps. Jag fortsätter kommentera som Gröna Anna åtminstone ett tag till. :-)

    SvaraRadera
  3. Härliga färger! Trodde allt hade övergått till hösten nu, det har det i alla fall här borta i Småland.

    SvaraRadera